AOPA wereldwijd

Nieuws

AOPA Fly In 2024 op Hoogeveen

Vrijdag 23 februari
AOPA Fly In 2024 poster

Vliegveld Hoogeveen is bij velen bekend. Dit jaar gaat de AOPA fly in daarheen, nadat deze vorig jaar vanwege slecht weer afgelast moest worden. Dit jaar dus herkansing!

Inmiddels hebben een aantal vliegers van de Saab Safir aangegeven hun "Meet" ook op deze dag op EHHO te willen organiseren: temeer reden om te komen dus.

Leden van AOPA kunnen aan de Fly-In deelnemen. Inschrijven kan hier. Je betaalt als lid geen landingsgeld en afhandelingskosten!

 

Lees meer

Europe’s first ADS-B UAT Ground Station Test Environments

Donderdag 20 juni

In bijgaand persbericht wordt de installatie van een ADB-B systeem in Finland beschreven. Daar heeft de luchtvaart autoriteit niet willen wachten op een Europese vrijgave en heeft besloten met de locale industrie een werkend systeem op te zetten.

Belangrijke real time informatie kan tegenwoordig eenvoudig in de cockpit beschikbaar gemaakt worden. Die informatie kan de positie van ander verkeer in de omgeving betreffen, of het weer (bijvoorbeeld over embedded CB of bliksem) of een NOTAM (een gebeid is zojuist actief geworden). De ADS-B standaard is daar lang geleden voor ontworpen (https://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_Dependent_Surveillance%E2%80%93Broadcast

Lees meer

Nieuwe meldingspunten bij EHSE

Maandag 17 juni

Sinds 16 mei jl. bestaan er voor vertrekkend verkeer twee meldingspunten bij EHSE.

  • Departure RWY 06: ECHO.
  • Departure RWY 24: WHISKEY

De maatregel moet voorkomen dat vliegtuigen, die in westelijke richting vertrekken, te vroeg naar het noorden draaien en zo over de (eventueel actieve) paradrop-zone vliegen, resp. de bebouwde kom van Zegge raken. Voor vliegtuigen die in oostelijke richting vertrekken wil men voorkomen dat die te vroeg naar het noorden uitdraaien en voorlangs of over Hoeven vliegen.

Lees meer

Let op! Luchtruimwijzigingen bij Schiphol (TMA7/8)

Vrijdag 14 juni

Per 13 juni 2024 bestaan SPL TMA7 en 8. Daarmee zijn CTR 2 en 3 bij Schiphol vervallen. TMA 7 en 8 hebben de status van klasse D. De ondergrens is 1300 ft. en de bovengrens 1500 ft. Erboven ligt de SPL TMA1. Die is klasse A.

De nieuwe TMA's zijn in het leven geroepen om TCAS RA's bij Schiphol tegen te gaan. 

Door hier te klikken verlaat je onze website en kom je uit bij de VFR chart viewer van LVNL.

Toon al het nieuws