Nieuwsbericht

Nieuws: EASA over Annex-II uren
   (25-02-2018)

Blijkens een voorgenomen besluit van EASA zouden uren gevlogen op Annex II luchtvaartuigen in de toekomst niet meer meegenomen worden bij het verstrekken of vernieuwen van een EASA brevet, rating of certificaat. Wij hebben deze problematiek in IAOPA-verband aan de orde gesteld.

Inmiddels heeft Michael Erb, regional vice-president van IAOPA Europe, het volgende gemeld:

The problem appears to be that some individuals within EASA and the Commission have the formalistic position that EASA is only responsible for those aircraft which do not fall under the Annex II, and that consequently only hours flown on EASA-aircraft could count for pilots holding EASA licenses and ratings. This is heavily debated within EASA and the Commission, and the public pressure which is currently created will help us to defend our case.

The EASA GA Committee, which I am chairing, will meet on 19th March, and have a joint meeting with EASA´s NAA GA Committee on 20th March. The issue of Annex II flight time is already on our agenda.

Hier treft u het voorstel van IAOPA Europe aan

Wij zullen deze kwestie aan de orde stellen bij de beleidsmakers in Den Haag.

Evenementen


Ogenblik a.u.b. ...